DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Turizm Pazarlaması
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 203
Güz
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı; bölüm öğrencilerinin pazarlama ile ilgili temel prensiplerini ve pazarlama unsurlarını, satış ve pazarlama araçlarını, gelişen pazarlama stratejilerini turizm açısından değerlendirmektir. Genel pazarlama anlayışı; turizm hizmetleri pazarlamasının geleneksel pazarlama yaklaşımından farklılıkları; turizm pazarlama karması elemanları; turizm pazarlama politikası ve stratejileri incelenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Turizm pazarlama kavramlarını açıklayabilecektir.
  • Pazar bölümlendirmesini ve hedef pazar seçim uygulamalarını yorumlayabilecektir.
  • Turizmde pazarlama karmasını açıklayabilecektir.
  • Turizm pazarlamasının işletme içerisindeki önemini açıklayabilecektir.
  • Turizm alanında pazarlama politikaları ve stratejilerini yorumlayabilecektir.
Ders Tanımı Derste; turizmin ve unsurlarının pazarlama temelleri, pazar bölümlendirme, konumlandırma, pazarlama çevresi ve destinasyon pazarlaması ve turizm pazarlama karması elemanları gibi konular detaylı olarak incelenir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Hizmet pazarlamasına giriş Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin Bölüm 1.
3 Toplumun McDonaldlaştırılması Ritzer, G. (2011). Toplumun McDonaldlaştırılması. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Bölüm 1
4 Hizmet pazarlamasına temelleri Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. Bölüm 2
5 Müşteri deneyimi (CX) Varnalı, K. (2017). Müşteri Deneyimi. İstanbul: MediaCat. Böllüm 1
6 Hizmet pazarlamasında ürün Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. Bölüm 3
7 Hizmet pazarlamasında fiyat Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. Bölüm 4
8 Ara sınav
9 Hizmet pazarlamasında dağıtım Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. Bölüm 5
10 Hizmet pazarlamasında tutundurma Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. Bölüm 6
11 Hizmet kalitesi Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. Bölüm 7
12 Hizmet hatası ve telafisi Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. Bölüm 8
13 Hizmetlerde kapasite ve süreç yönetimi Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin. Bölüm 9
14 Öğrenci sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final
Ders Kitabı

Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Ritzer, G. (2011). Toplumun McDonaldlaştırılması. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Varnalı, K. (2017). Müşteri Deneyimi. İstanbul: MediaCat.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
5
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
15
    Toplam
130

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm ve otel işletmeciliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

X
2

Turizm alanında edindiği bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
3

Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.

X
4

Turizm sektöründe yer alan işletmelerin satış pazarlama stratejilerini geliştirir.

X
5

Ülke ekonomisi ile turizm ekonomisi arasındaki ilişkiyi yorumlar.

X
6

Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir.

X
7

İki yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
8

Mutfak hizmetleri ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olup, ikram ve servis usullerini uygular.

X
9

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını kullanır.

X
10

Edindiği bilgi ve becerileri toplam kalite yönetimi yaklaşımıyla değerlendirerek sürekli gelişimini sağlar.

X
11

Otel işletmesinde yer alan; önbüro, kat hizmetleri, yiyecek içecek ve insan kaynakları, muhasebe departmanlarının işleyişini kavrayarak stratejilerini uygular.

X
12

Toplantı, kongre, konferans, fuar organizasyonlarını planlar ve uygular.

X
13

Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin çalışma alanını kavrayarak biletleme, ürün geliştirme ve paket tur tasarlama görevlerini yerine getirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest